Pages

Thursday, February 3, 2011

Sedih tapi tak pilu...

Baca, amati dan cuba untuk menghayati kesedihan dalam cerita ini....



Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.
Dia ni org johor.
Die ade awek name Julie. Julie nih dok kt perlis.
Diorng nih xpnah jumpe sblom nih, juz msg n call aje.
Gamba pon diorng xpnah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310

Diorng da xthan nk jumpe sngat2.
Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama.
Dan diorng brcadang utk berjumpe di rumah julie.
Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtg beraya ke rumah mereka.

Pada seminggu sebelom hari raye, Julie terlibat dgn satu kemalangan.
Mayat julie selamat dikebumikan.
Seluruh keluarga Julie sgt bersedih atas pemergian Julie.
Akan tetapi, jimmy tidak mengetahui hal ini.
Kebetulan, hp jimmy rosak pada hari kematian Julie.
Sehari sebelum raya, barulah hp die siap dibaiki.

Apabila hp dah ok, jimmy terus msg Julie.
Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'.
Pada hari yg ditetapkan, dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy...
Jimmy bertolak dr johor pd subuh awal syawal dan smpai di perlis ptg.
ari tu juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya.
Bila smpai shj di rumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri
kepada ibu bapa Julie...

Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk.
Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy.
tetapi mata jimmy terjenguk2 ke arah dapur dan bilik2 yg ade di rumah tersebut.
kot2 ade Julie keluar atau menyorok dari dia.
Jimmy semakin tidak senang duduk.
Setelah lama berbual, jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan
nk berjumpa dgn Julie.

Ibu bapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar.
Jimmy semakin hairan dan bertanya kepada ibu bapa Julie,
"kenapa mak cik ngan pak cik? ape yg dah berlaku pd Julie?"
"Julie telah meninggal dunia," kata ibu Julie.

Jimmy semakin kehairanan.
Jimmy bertanya "bila mak cik? sbb apa?"
Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian.
Jimmy agak terkejut dan tidak percaya kerana beliau ade sms dgn
Julie sebelum berangkat ke perlis.
Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie.
Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,
ibu bapa Julie hairan kerana no telefon itu memng Julie yg punye.

Utk mendapatkan kepastian, ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnh perkuburan
Jimmy masih x berpuas ati dan mengorek kubur Julie.
Memng betol Julie sudah mati dan berada di dlm kubur tersebut.
Jimmy semakin hairan dan ketakutan.
Sebelum julie meninggal, julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo
dia mati, tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih.
Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy.

Jimmy pon cuba sms Julie di depan ibu bapa Julie.
"awk ngah wat pe?"
Tidak lma kemudian, hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima.
apabila buka shj sms tersebut, kesemua mereka terkejut beruk
kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi
"xde wat papepon..awk da smpai ke?"

Jimmy semakin panik dan membalas.
"ibu bapa awk kata awk dah MATI?"
Dan Julie pon balas "memng sy dah meninggal."
Jimmy cuba beranikan diri dan membalas semula sms tersebut.
"ABES 2, MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"
Tidak lama kemudian, hp jimmy pon berbunyi lg.
Mereka semakin panik, takut dan mcm2 bermain di fikiran.
Apabila mereka baca sms tersebut, mereka terkejut BEROK & kehairanan terpinga-pinga.
Kerana sms tersebut berbunyi.
"DIGI ADA DI MANA-MANA"


Muahahahahahahahaha ....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RECENT POST KEBAL BERDURI

get this widget here
There was an error in this gadget